Technologie
Wszystko, co powinieneś wiedzieć o autoryzowanych serwisach Apple
Apple jest jedną z niewielu firm w tej branży, która zapewnia rozległą sieć serwisów dla swoich klientów. Według producenta wszyscy pracownicy autoryzowanych punktów zostali przygotowani do napraw pełnej gamy urządzeń Apple.
Gdzie szukać pomocy?
Najbliższy serwis Apple najłatwiej zlokalizować za pomocą wyszukiwarki internetowej albo posłużyć się oficjalną witryną, która umożliwia natychmiastowe zarezerwowanie dogodnego terminu naprawy w wybranym punkcie. Polityka firmy skupia się na bezpośrednim wspieraniu certyfikowanych fachowców w ich działaniach, co jest gwarancją świadczenia usług na najwyższym poziomie z wykorzystaniem oryginalnych części. Według zapisów w regulaminach gwarancyjnych po każdej naprawie obowiązuje dodatkowe 90 dni gwarancji lub pozostały czas podstawowej gwarancji (standardowo każde urządzenie jest nią objęte przez rok).
Jaki jest zakres napraw konsumenta?
Oficjalne punkty obsługi technicznej zabezpieczają posiadaczy urządzeń Apple przed praktycznie każdą sytuacją. Od eliminowania podstawowych usterek – niedziałających przycisków, wymian baterii, gniazd – do kompleksowych napraw ekranów albo uszkodzonych przypadkowym zalaniem podzespołów. Wszystkie naprawy, przed przystąpieniem do ich realizacji, są wyceniane, a więc klienci są zawsze informowani o finalnych kosztach. Urządzenia objęte gwarancją są naprawiane, o ile szkoda wynika z wady fabrycznej, a nie np. z nieumyślnych uszkodzeń mechanicznych, które nie są obarczone winą producenta, są wykonywane bezpłatnie i możliwie jak najszybciej. Naprawom podlegają dodatkowo wszelkie akcesoria do urządzeń dystrybuowane przez Apple.
Czy urządzenie powinno zostać przygotowane do naprawy?
Według wytycznych zamieszczonych na oficjalnej stronie Apple klienci powinni na własną rękę przygotować kopię zapasową danych, które mogą przepaść w trakcie realizacji usługi. Przy osobistym przekazaniu urządzenia do naprawy może być wymagane przedstawienie dowodu zakupu (o ile powołujemy się na gwarancję). Zainteresowane osoby mogą również skorzystać z możliwości wysłania urządzenia do serwisu kurierem. Producent rekomenduje wówczas, o ile to możliwe, wymazanie pamięci urządzenia.
Czy usługi tego typu są warte swojej ceny?
Z reguły autoryzowane punkty napraw wystawiają nieco wyższe rachunki od nieoficjalnych serwisów, choć ewentualna oszczędność okazuje się najczęściej oszczędnością pozorną. Tylko w przypadku oficjalnych punktów obsługi technicznej zyskujemy bowiem pewność, że urządzenie zostanie naprawione fachowo i wszelkie komponenty, które zostaną wymienione, będą pochodziły od producenta. Pogwarancyjny serwis Apple może być także jedyną szansą dla osób, które korzystają ze starszych modeli urządzeń, które nie są już zbyt popularne na rynku, a co za tym idzie, prywatne punkty obsługi zazwyczaj odmówią naprawy albo zażądają wysokiej opłaty, wynikającej z konieczności sprowadzenia niezbędnych części.
Odnalezienie oficjalnych serwisów Apple we większych miastach nie jest żadnym problemem. Mieszkańcy mniejszych miejscowości zawsze mogą zdecydować się na wysyłkę paczki prosto do wybranego punktu. Producent nie zaleca, a wręcz odradza, poleganie na naprawach w niezweryfikowanych serwisach, dlatego w pierwszej kolejności najlepiej poprosić o wycenę naprawy właśnie w sprawdzonym źródle. Pamiętajmy też, że dochodzenie swoich roszczeń związanych z nieprawidłowo przeprowadzonymi naprawami może być niezwykle czasochłonne, kosztowne i niekiedy wręcz niemożliwe. Czy warto zatem ryzykować?
-
Uroda3 lata ago
Czy da się rozjaśnić makijaż permanentny?
-
Technologie2 lata ago
Dywan jedwabny na co dzień – wady i zalety
-
Uroda5 lat ago
Jaka biżuteria do koronkowej sukienki?
-
Sport2 lata ago
Zaczynamy przygodę z bronią czarnoprochową – kilka wskazówek
-
Biznes2 lata ago
Densytometr poligraficzny – do czego jest wykorzystywany?
-
Budownictwo2 lata ago
Jak działa bezpiecznik przepięciowy?
-
Sport4 lata ago
Po czym poznać prawdziwego skejta?
-
Biznes6 lat ago
Analiza na start nowego biznesu